خانه هوشمند

اتاق سرور هوشمند | همه آن چیزی که باید بدانید

اتاق سرور هوشمند - همه آن چیزی که باید بدانید

راه حل اتاق سرور هوشمند این است که به مشتریانی که سرور را از مرکز داده اجاره می کنند، اجازه می دهد تا وضعیت سرور را به منظور افزایش دسترسی و کنترل دسترسی، نظارت کنند.

به طور کلی، مرکز داده می تواند دمای کلی و رطوبت محیط را تضمین کند. اندازه گیری دما و رطوبت داخل سرورها وجود ندارد. شخصی که سرور را اجاره کرده است ممکن است از افزایش دما و رطوبت در داخل سرور تا زمانی که عملکرد سرویس که ناشی از گرمای بیش از حد تجهیزات است، افت کند، آگاه نباشد.

همچنین، شخصی که سرور را اجاره کرده است، می‌تواند برای گروهی از افراد پیش‌ثبت‌نام کند تا به مرکز داده دسترسی داشته باشند. با این حال، آنها نمی دانند که چه کسی و چه زمانی سرور را باز می کند. دانستن اینکه سرور چه زمانی باز است و چه کسی آن را باز می کند می تواند به کنترل دسترسی بهتر کمک کند.

ویژگی های اتاق سرور هوشمند

  • داشبورد دقیق
  • نظارت بر در دسترس بودن و مصرف برق
  • سیستم نظارت از راه دور متمرکز
  • هشدارهای آستانه را برای تشخیص استفاده بیش از حد تنظیم کنید
  • هشدارها و اعلان‌ها در لحظه
  • به روز رسانی مقایسه مصرف انرژی از طریق هشدارهای متنی (روزانه / هفتگی / ماهانه)

مزایای اتاق سرور هوشمند

  • کاهش خاموشی و قطعی برق در سراسر سیستم
  • از بین بردن خطرات آلودگی
  • گزارش های دقیق مصرف انرژی
  • امکان کاهش قبوض برق با تنظیم میزان مصرف
  • اجتناب از قرائت دستی کنتور ماهانه
  • نظارت بر سیستم الکتریکی در لحظه
  • استفاده کارآمدتر از منابع انرژی
  • قیمت گذاری پویا را فعال می کند
  • سود بهینه شده با منابع موجود
  • دسترسی کاربر مبتنی بر سلسله مراتب

همچنین بخوانید :

اعطای نمایندگی خانه هوشمند

تجهیزات اتاق تجهیزات هوشمند

در اتاق سرور هوشمند، از تجهیزات مختلفی استفاده می‌شود که در اینجا به بررسی مهم‌ترین آنها می‌پردازیم:

1. دوربین مداربسته نظارتی:

یکی دیگر از تجهیزات استفاده شده در اتاق سرور هوشمند، دوربین مداربسته است. با استفاده از دوربین مداربسته، مدیران شرکت‌ها می‌توانند به صورت 24 ساعته اتاق سرور را نظارت کنند. همچنین، دوربین مداربسته اتاق سرور هوشمند دارای سنسور حرکتی است. بدین ترتیب، می‌توان این دوربین را به گونه‌ای تنظیم کرد که در ساعات مشخصی، تمامی حرکت و فعالیت اشخاص در اتاق سرور را تشخیص داده و به مدیر شرکت اعلام کند.

2. سنسور دما:

یکی از تجهیزات بسیار حیاتی در اتاق سرور هوشمند، سنسور دما است. به دلیل فعالیت گسترده تجهیزات در این اتاق، دما ممکن است افزایش یابد و این برای وقوع حریق ممکن است خطرناک باشد. سنسورهای دما مسئول اطلاع رسانی به تاچ پنل هوشمند و سیستم اطفاء حریق در صورت افزایش بیش از حد دما در محیط هستند.

کنترل دمای هوشمند اتاق سرور

کنترل دمای هوشمند اتاق سرور

3. سیستم اطفاء حریق:

در صورت وقوع آتش‌سوزی در یک اتاق سرور هوشمند، سنسورهای دما و دود شروع حادثه را به تاچ پنل اعلام می‌کنند و تاچ پنل نیز بر اساس اطلاعات دریافتی، سیستم اطفاء حریق را فعال می‌کند.

4. سنسور رطوبت:

بیشتر تجهیزات اتاق سرور حساس به رطوبت هستند و ممکن است در صورت تماس با آب، آسیب ببینند. به همین دلیل، در اتاق‌های سرور هوشمند، از سنسور رطوبت استفاده می‌شود. این سنسور به صورت مداوم رطوبت محیط را اندازه‌گیری کرده و در صورت افزایش بیش از حد مجاز، هشدار را به تاچ پنل مرکزی ارسال می‌کند. در نهایت، تاچ پنل نیز پیام هشدار را به گوشی مدیر شرکت ارسال خواهد کرد.

5. سنسور دود:

در صورتی که سنسور دما در اتاق سرور هوشمند نتواند افزایش بیش از حد دما را تشخیص دهد و آتش‌سوزی آغاز شود، سنسورهای دود مسئول اعلام شروع حادثه به تاچ پنل مرکزی هستند.

مهم است به آن توجه کنیم که سنسورهای دود مدل‌های مختلفی دارند و هر کدام از این مدل‌ها ویژگی‌های خاصی دارند. بنابراین، بهتر است ابتدا نیازهای خود را از سنسور دود مشخص کنید و سپس به خرید آن بپردازید.

6. منبع تغذیه:

برق شهر دارای نوسانات زیادی است و اگر این برق به صورت مستقیم به اتاق سرور وصل شود، ممکن است به تجهیزات شبکه آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد کند. به همین دلیل، ابتدا برق شهر به منبع تغذیه وصل می‌شود و سپس منبع تغذیه برق مورد نیاز تمامی تجهیزات اتاق سرور هوشمند را فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید :

با انواع خانه هوشمند بیشتر آشنا شوید و از تمام مزایا و کاربرد آن‌ها با خبر شوید

7. سیستم روشنایی هوشمند:

سیستم روشنایی اتاق سرور هوشمند به صورت خودکار قابل فعال و غیرفعال شدن است. همچنین، از دیمر نیز در این سیستم استفاده می‌شود. وظیفه دیمر، تنظیم میزان روشنایی محیط و جلوگیری از مصرف اضافی انرژی است.

8. تاچ پنل اتاق سرور:

بخش حیاتی در یک اتاق سرور هوشمند، تاچ پنل است. تاچ پنل اطلاعاتی را از تمامی سنسورهای موجود در اتاق دریافت می‌کند و بر اساس این اطلاعات، عملکرد تجهیزات هوشمند را تنظیم می‌کند. همچنین، ارتباط بین اتاق سرور و مدیر شرکت نیز از طریق تاچ پنل برقرار می‌شود.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی کامل و دقیق اتاق سرورهوشمند پرداختیم در ابتدا مزیا و ویژگی های مرتبط با اتاق سرور هوشمند را گفتیم و در نهایت نیز مهمترین تجهیزات اتاق سرور هوشمند را نام بردیم.

دیدگاهتان را بنویسید