خانه هوشمند

انواع کلید کولر : بررسی دقیق هر یک

انواع کلید کولر - بررسی دقیق هر یک

کلیدهای کولر، اجزای مهمی هستند که در سیستم‌های خنک‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کلیدها نقش مهمی در کنترل عملکرد کولرها و تنظیم دما و سرعت هوادهی دارند. کلیدهای کولر در انواع متفاوتی در بازار موجود هستند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • کلید کولر سه پل (قدیمی)
  • کلید کولر چهار پل
  • کلید کولر هوشمند (مدرن)

در ادامه این کلیدهای کولر را به صورت دقیق بررسی می‌کنیم.

1- کلید کولر سه پل:

کلید کولر 3 پل (قدیمی)

کلید کولر 3 پل (قدیمی)

کلید کولر آبی 3 پل اتصالات آن بصورت ترمینالی است. نوع اتصال ترمینالی باعث میشود که به راحتی و با یک پیچ گوشتی سیم های کولر را به کلید وصل کنید. همچنین بدلیل طراحی و اتصال ترمینالی کلید، مقاومت بالاتری نسبت به تیپ های قبلی دارد.

از این کلید کولر آبی هم میتوان بصورت روکار و هم توکار استفاده کرد. همچنین تمام پیچ ها و رولپلاک های مورد نیاز همراه کلید برای مشتریان عرضه میشود. بدنه کلید کولر آبی ماهان ازمواد درجه 1 ضد اشتعال تهیه شده. همچنین دارای پلاتین برنجی با روکش نقره میباشد که عمل کنتاکت را به خوبی انجام میدهد. این کلیک ها در خانه های جدید به علت ایمنی پایینشان دیگر مورد استفاده قرار نمیگیرند و شما فقط ممکن است در خانه‌های قدیمی آن‌ها را مشاهده کنید.

2- کلید کولر چهار پل:

کلید کولر چهار پل

کلید کولر چهار پل

3 کلید از بین 4 کلید کار سایر مدل‌های قدیمی را انجام می‌دهد. یکی از کلیدها پمپ آب کولر آبی را روشن می کند و 2 کلید دیگر علاوه بر روشن و خاموش کردن دینام یا موتور کولر، سرعت گردش پروانه را در دو حالت کم سرعت و پر سرعت تنظیم می‌کنند.

اما کلید چهارم اتصال سیم نول به کولر را قطع و وصل می‌کند!

در صورتی که شما بخواهید کولر را تعمیر کنید یا از آن در طولانی مدت استفاده نکنید (فصول سرد سال)، با خاموش کردن کلید اتصال نول، از جریان پیدا کردن برق در مدار کولر جلوگیری می‌کنید و با این کار هم اصول ایمنی را رعایت می‌کنید و هم طول عمر مفید کولر را افزایش می‌دهید. کلیدهای کولر چهار پل به علت ایمنی بالاتر جایگزین کلیدهای سه پل شده‌اند.

3- کلید کولر هوشمند:

کلید کولر هوشمند

کلید کولر هوشمند

کلید کولر هوشمند به راحتی جایگزین کلید کولر آبی سنتی شده و می توانید کولر هوشمند ساده خود را به صورت هوشمند کنترل کنید. امکان روشن و خاموش کردن موتور کلید کولر هوشمند ساده، پمپ آب و اعمال تغییر وضعیت در دور موتور کولر (تند و کند) از طریق گوشی موبایل از راه دور وجود دارد که البته راهکار فوق‌العاده‌ای برای کاهش هزینه‌های انرژی می‌باشد. این کلید کولرهوشمندساده دارای تایمر بوده که می توانید زمان بندی مختلفی جهت روشن کردن کولر در طول هفته را تعریف نمایید.

همچنین با نصب این کلید کولر هوشمند، به راحتی می توانید کولر منزل یا محل کار خود را با گوشی هوشمند کنترل کنید(حتی از راه دور و وقتی منزل نیستید).

مزایای کلید کولر هوشمند

  1. امکان تشخیص وضعیت کولر از راه دور
  2. مجهز به سیستم تنظیم روشنایی برای استفاده در شب
  3. وصل شدن به WiFi و کنترل از طریق گوشی‌ هوشمند
  4. قابلیت تنظیم زمان خاموش و روشن شدن کولر به صورت تک زمانه و دو زمانه.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی کامل انواع کلیدهای کولر پرداخته‌ایم. به صورت کلی ‌میتوان گفت کلیدهای سه پل دیگر منسوخ شده‌اند و امنیت پایینی دارند ولی کلیدهای کولر چهار پل و هوشمند در حال حاضر محبوبیت بیشتری دارند و به مرور کلیدهای چهار پل هم جای خود را به کلیدهای هوشمند میدهند، به علت سادگی استفاده و قابلیت‌های کاربردی زیادی که دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید