خانه هوشمند

سیستم تهویه‌ هوشمند : هر آنچیزی که باید بدانید

سیستم تهویه‌ هوشمند - هر آنچیزی که باید بدانید

یک سیستم تهویه هوشمند از نظر مصرف انرژی کارآمد و بهینه است. صورت حساب های شما را کاهش می دهد، جریان هوا و آب و هوا را تازه نگه می دارد و نیاز به کنترل دستی را از بین می برد. همچنین می‌تواند تهویه مطبوع شما را با میزان  کیفیت هوا و دمای هوای بیرون از سنسورهای متعدد خود بهینه کند. آیا در فکر تهیه سیستم تهویه هوشمند برای ساختمان خود هستید؟ در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا این سیستم ها سرمایه گذاری مناسبی هستند:

1- کنترل دریچه گاز مبتنی بر جمعیت

یک ساختمان خالی نیازی به تهویه ندارد. ساختمانی که تا لبه پر شده نیاز به حداکثر تهویه دارد. ساختمانی که میزان جمعیت آن به شدت در نوسان است به تنظیمات تهویه چندگانه در طول روز نیاز دارد. در گذشته، افراد مجبور بودند این تغییرات (گاهی اوقات ظریف) را به صورت دستی شناسایی و تنظیم کنند. امروزه سیستم‌های تهویه هوشمند کنترل دریچه گاز را به صورت خودکار و مبتنی بر اشغال انجام می‌دهند. به محض اینکه حسگرها تعداد افراد بیشتری را در هر قسمت از ساختمان شناسایی کردند، داده ها را به کنترل کننده ارسال می کنند که در صورت لزوم تهویه را تغییر می دهد.

همچنین با کلید کولر هوشمند بهامد شما میتوانید از هر جایی که هستید و به صورت دلخواه این دما را تنظیم کنید

2- تنظیم آب و هوا بر اساس پیش بینی آب و هوا

سیستم های تهویه هوشمند می توانند آب و هوای ساختمان را برای روز بعد بر اساس پیش بینی آب و هوا بهینه کنند. بنابراین، فرض کنید فردا یکی از گرم ترین روزهای تابستان است. سیستم تهویه هوشمند از شب قبل متوجه این موضوع می شود و حتی قبل از شروع روز شروع به خنک کردن ساختمان می کند. بارانی، طوفانی، ابری، خشک، مرطوب، بادی، برفی، مرطوب؛ یک سیستم تهویه هوشمند می تواند بر اساس هر نوع آب و هوایی تنظیم شود.

3- صرفه جویی در انرژی

تهویه هوشمند مصرف کلی انرژی ساختمان شما را به شدت کاهش می دهد. به محض خالی شدن ساختمان، تهویه مطبوع شما را خاموش می کند. همیشه حداقل مقدار انرژی را مصرف می کند. از آنجایی که حسگرهای آن تغییرات را در زمان واقعی تشخیص می‌دهند، این قابلیت را دارد که تنظیمات تهویه را هر چند بار در ساعت در روز تغییر دهد. تهویه مطبوع شما را بر اساس داده های مربوط به گزارش های آب و هوا و سطح CO2، دما و غیره اندازه گیری شده توسط سنسورهای موجود در ساختمان بهینه می کند.

4- کاهش CO2 از طریق یک سیستم تهویه هوشمند

ساختمان های قدیمی تقریباً 39 درصد از انتشار CO2 جهانی را تشکیل می دهند. این رقم بسیار نگران کننده ای است. دلیل اصلی این امر مصرف بیش از حد انرژی آنهاست. سیستم های تهویه مطبوع قدیمی آنها هیچ راهی برای تغییر خودکار تهویه بر اساس اشغال، پیش بینی آب و هوا یا هر عامل دیگری ندارند. اگر فراموش کردید تهویه هوا را قبل از رفتن به آخر هفته خاموش کنید، هیچ چیزی مانع از تلاش تهویه مطبوع برای خنک کردن یک ساختمان خالی نمی شود.
اگر انتشار گاز دی‌اکسید کربن مورد توجه شما نیست، توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد نیز باعث می‌شود پول از پنجره‌های شما خارج شود.

5- کنترل از راه دور یک سیستم تهویه هوشمند

مسلما یکی از جالب ترین ویژگی های سیستم تهویه هوشمند کنترل از راه دور است. پس اگر فراموش کردید تهویه مطبوع را قبل از رفتن به تعطیلات آخر هفته خاموش کنید، چه؟ فقط می توانید وارد اپلیکیشن شوید و این کار را از آنجا انجام دهید. کنترل از راه دور همچنین به شما این امکان را می دهد که به صورت دستی تنظیمات HVAC را از هر جایی لغو کنید.

6- نظارت در زمان واقعی از طریق یک سیستم تهویه هوشمند

سیستم های تهویه هوشمند، دید و قابلیت پیش بینی را به مصرف انرژی ساختمان شما اضافه می کنند. نه تنها می توانید آمار مصرف انرژی تاریخی و فعلی خود را ببینید، بلکه می توانید مصرف آینده خود را نیز پیش بینی کنید. این می تواند به بودجه بندی و شناسایی راه های پس انداز بیشتر کمک کند.

کلام پایانی

نصب تهویه هوشمند در ساختمان شما یک سرمایه گذاری اقتصادی است. نمایندگی خانه هوشمند بهامد به شما کمک می کند بدون تعویض تجهیزات موجود، این سیستم را راه اندازی کنید!

دیدگاهتان را بنویسید