خانه هوشمند

مزایا و معایب کارخانه هوشمند

مزایا و معایب کارخانه هوشمند

کارخانه هوشمند دارای مزایا و معایب مختلفی است که از ترکیب امکانات فنی همیشه جدید شبکه و ارزیابی داده ها ناشی می شود. ما مزایا و معایب اصلی یک کارخانه هوشمند را برای شما خلاصه کرده ایم.

هدف یک کارخانه هوشمند افزایش رقابت پذیری شرکت های تولیدی با استفاده از فناوری های دیجیتال و ادغام آنها با مردم و فرآیندهای ناب است.

مزایای یک کارخانه هوشمند متعدد و اغلب به طور مشخص قابل اندازه گیری است. در قلب بسیاری از ابتکارات دیجیتالی کردن، افزایش کارایی منابع است. شبکه سازی کل فرآیند ایجاد ارزش و ارزیابی داده ها باعث ایجاد شفافیت می شود. این امکان استفاده بهتر از کارخانه، دقت برنامه ریزی و اجتناب از ضایعات و ضایعات را فراهم می کند. اتوماسیون یا خودآموزی و فناوری پیش بینی می تواند بهره وری را افزایش دهد یا هزینه ها را کاهش دهد. یکی دیگر از مزایای یک کارخانه هوشمند انعطاف پذیری آن است – این کار عملکرد تحویل را افزایش می دهد و مشتری مداری را تقویت می کند.

معایب یک کارخانه هوشمند اغلب به عنوان پیچیدگی و شدت هزینه فرآیند تبدیل، و همچنین نگرانی‌های مربوط به حفاظت از داده‌ها و تغییر مشخصات نیازمندی‌ها برای کارکنان ذکر می‌شود. در واقع، برنامه ریزی و اجرای یک کارخانه هوشمند جامع یک چالش است. با این حال، با کمک اهداف و رویکرد درست، که به وضوح بر اساس مزایای فردی (بسته به مدل تجاری مربوطه) یک کارخانه هوشمند است، این مضرات فرضی یک کارخانه هوشمند به سرعت در پس‌زمینه محو می‌شوند.

همه چیز در مورد خانه هوشمند وایرلس یا بیسیم

در مورد هوشمندسازی وایرلس یا بیسیم بیشتر بدانید

وسایل هوشمند وایرلس یا بیسیم ، کنترل خودکار دستگاه‌ها و لوازم الکترونیکی متصل به اینترنت است. این امکان را به شما می‌دهد تا برنامه‌های زمانی سفارشی برای دستگاه‌ها ایجاد کنید ...

بررسی اجمالی مزایا و معایب کارخانه هوشمند

مزایا:

  • شفافیت در فرآیند خلق ارزش
  • افزایش دقت برنامه ریزی
  • افزایش کیفیت تصمیم گیری
  • افزایش عملکرد تحویل
  • کاهش مصرف نیروی کار، انرژی و مواد
  • کاهش موجودی، کیفیت و هزینه های نگهداری
  • افزایش بهره وری منابع
  • افزایش انعطاف پذیری و مزایای جدید مشتری مانند سفارشی سازی انبوه

معایب:

  • فرآیند تبدیل طولانی و هزینه بر است
  • تصمیم گیری پیچیده در مورد استراتژی و رویکرد مشخص
  • عدم اطمینان در مورد امنیت داده ها و حفاظت از داده ها

مزایای کارخانه هوشمند

افزایش کارایی انگیزه اصلی شرکت ها برای انتخاب یک کارخانه هوشمند است. مزیت یک کارخانه هوشمند، افزایش اثربخشی کلی تجهیزات OEE، از چندین ویژگی یک کارخانه هوشمند ناشی می شود:

از طریق استفاده مداوم و تمام عیار از سیستم های برنامه ریزی و کنترل دیجیتال در کارخانه هوشمند، کل مناطق عملیاتی با یکدیگر شبکه می شوند – از برنامه ریزی تا تولید، از کالاهای ورودی تا کالاهای خروجی. شفافیت نهایی در فرآیند ارزش افزوده یک مزیت اصلی یک کارخانه هوشمند است: می‌تواند زمان تولید را کاهش دهد، اختلالات را در فرآیند عملیاتی آشکار کند، قابلیت برنامه‌ریزی را افزایش دهد و در نتیجه افزایش بهره‌وری و هزینه‌های کمتر را تضمین کند.

اتوماسیون فرآیندهای تولید و همچنین سیستم‌های خودآموز، مشارکتی و پیش‌بینی مزیت‌های بیشتر یک کارخانه هوشمند را نشان می‌دهد: در جایی که قطارهای مسیر به طور مستقل در سالن تولید حرکت می‌کنند یا مواد توسط روبات‌ها دسته‌بندی می‌شوند، کارمندان در کارخانه‌های هوشمند می‌توانند روی کارهای پیچیده‌تر تمرکز کنند. و خطاهای انسانی (کشف نشده) را می توان تا حد زیادی حذف یا کاهش داد. و در جایی که یک ماشین قبلاً سیگنال می دهد که سایش یک قطعه سایش به زودی منجر به خرابی می شود یا یک خطا در مرحله تولید منجر به ضایعات می شود، می توان از توقف برنامه ریزی نشده و هزینه های بعدی جلوگیری کرد و عملکرد تحویل را بیشتر افزایش داد.

با این حال، تجزیه و تحلیل داده‌ها، ارزیابی‌ها و فناوری‌هایی مانند واقعیت مجازی، تنها به مزیت یک کارخانه هوشمند در طول عملیات جاری تبدیل نمی‌شوند. فرآیندهای ناب و بدون ضایعات یک عامل کلیدی موفقیت برای تولید کارآمد هستند. با کمک برنامه های کاربردی تجزیه و تحلیل داده / فرآیند کاوی، می توان گلوگاه ها و پتانسیل ها در طراحی جریان ارزش را شناسایی کرد و به عنوان مثال، کل طرح کارخانه را می توان بهینه کرد. برنامه های کاربردی واقعیت مجازی برنامه ریزی واقع بینانه ایستگاه های کاری را با حداقل تلاش امکان پذیر می کند. برنامه ریزی کارخانه گام به گام دیجیتال می شود. دوقلوی دیجیتال جریان ارزش، کارخانه در حال ظهور است.

اما نه تنها افزایش بهره وری را می توان از مزایای یک کارخانه هوشمند در نظر گرفت: افزایش شفافیت در مورد فرآیندهای تولید، کارخانه هوشمند را انعطاف پذیر و چابک می کند: تغییرات را می توان با سهولت بیشتری برنامه ریزی و اجرا کرد، سفارشات خود به خودی مشتری را می توان تحقق بخشید. مهمتر از همه، سیستم تولید مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات، تولید انبوه سفارشی شده (سفارشی سازی انبوه) را امکان پذیر می کند و در نتیجه مزایای جدیدی برای مشتری ایجاد می کند.

معایب یک کارخانه هوشمند

معایب یک کارخانه هوشمند معمولاً در طول عملیات جاری به وجود نمی آید، بلکه می تواند به عنوان چالش در برنامه ریزی و ساخت کارخانه هوشمند دیده شود.

در بسیاری از موارد، تحقق یک کارخانه هوشمند یک سرمایه گذاری قابل توجه است: فناوری جدید باید به دست آید و نصب شود و بخشی از کارکنان شرکت های تولیدی باید زمان کاری را برای برنامه ریزی ابتکارات دیجیتالی سازی، انطباق ها / نوسازی ها برنامه ریزی کنند. سیستم های فناوری اطلاعات و چشم انداز، و آموزش برای استفاده از برنامه های کاربردی جدید. هر چه تغییرات برنامه ریزی شده در عملیات اساسی تر و جامع تر باشد، فرآیند تبدیل طولانی تر و هزینه برتر خواهد بود. اما راه حل های انتخابی اغلب دلسرد می شوند – حداقل در دراز مدت.

یکی دیگر از معایب یک کارخانه هوشمند این است که درگیری های انسانی در طول فرآیند تغییر ایجاد می شود. اولاً، در بسیاری از موارد، مسئله مسئولیت و اختیار تصمیم گیری برای موضوعات دیجیتال مطرح است. در برخی از شرکت ها، موقعیت های کارکنان برای دیجیتالی کردن وجود دارد، اما موقعیت آنها اغلب در مقایسه با سمت های مدیر کل یا مدیر کارخانه قدیمی محدود است. در عملیات، مسئولیت دیجیتال معمولاً به بخش فناوری اطلاعات نسبت داده می شود. مشکلات مربوط به پذیرش راه‌حل‌ها می‌تواند به یک نقطه ضعف در یک کارخانه هوشمند تبدیل شود، اگر تصمیم‌ها به‌عنوان بخشی از مدیریت تغییر به طور فعال اتخاذ و به طور مشترک حمایت نشود.

در نهایت، اتوماسیون و فرآیندهای ناب همچنین می تواند به این معنی باشد که موقعیت های قبلی موجود دیگر مورد نیاز نیست. این عارضه جانبی منفی می‌تواند نگرش‌ها نسبت به پروژه‌های دیجیتالی‌سازی در شرکت را مخدوش کند. با این حال، تنها در برخی موارد کاهش تعداد کار در مقیاس بزرگ هدف صریح پروژه های دیجیتالی سازی است. به هر حال، ایده کارخانه هوشمند این نیست که تا حد امکان افراد را با فناوری ها جایگزین کند. برعکس، فناوری‌ها باید صرفاً از کار کارکنان کارخانه هوشمند حمایت کنند و فرآیند خلق ارزش را کارآمدتر کنند. آنچه مسلم است این است که با کاربردهای فنی جدید، نقش ها و الزامات شایستگی کارکنان تغییر می کند. حتی ممکن است برای راه اندازی و نگهداری سیستم ها و برنامه های نوآورانه نیاز به ایجاد مشاغل جدید باشد.

شاید بزرگترین ایراد یک کارخانه هوشمند، پیچیدگی درک شده تصمیمات در فرآیند تحول باشد. تعریف تصویر هدف و انتخاب فعالیتهای دیجیتالی بتن یک چالش بزرگ است. اول از همه، در بسیاری از جاها یک دید کلی از امکانات و راه حل های فنی موجود در بازار وجود ندارد. بسیاری از مدیران می ترسند که نتوانند اثربخشی راه حل های فردی و تعامل همه راه حل ها را پیش بینی کنند. علاوه بر این، ممکن است در مورد رویکرد مشخص و توالی اجرا اختلاف نظر وجود داشته باشد. در پایان، این ترس باقی می ماند که کمبود دانش و تجربه باعث شکست فعالیت های دیجیتالی شود.

در کشورهای آگاه از حفاظت از داده ها مانند آلمان، حفاظت از داده ها و امنیت داده ها اغلب به صراحت به عنوان معایب یک کارخانه هوشمند، علاوه بر چالش های ذکر شده در بالا ذکر می شود. هر گونه شبکه‌سازی افراد و سیستم‌های تولید و لجستیک می‌تواند منجر به جمع‌آوری، پردازش و احتمالاً انتقال داده‌های شخصی با داده‌های دیگر شود. بنابراین حفاظت مؤثر از داده ها مطابق با GDPR باید در سطح فناوری اجرا شود. پردازش حجم زیادی از داده ها در کارخانه هوشمند نیز همیشه با خطر امنیتی همراه است، زیرا جرایم سایبری و حملات هکرها علیه شرکت ها به طور پیوسته در حال افزایش است.

غلبه بر معایب یک کارخانه هوشمند

اگر کارخانه هوشمند با مزایای مناسب برنامه ریزی شود، به سختی می توان معایب واقعی یک کارخانه هوشمند را برای شرکت ها در حین کار مداوم یافت. بنابراین عامل حیاتی موفقیت در تعیین مسیر درست در مرحله راه اندازی نهفته است. شعار: از حداکثر مزایای یک کارخانه هوشمند استفاده کنید، هوشمندانه از معایب یک کارخانه هوشمند اجتناب کنید یا آن را به حداقل برسانید.

برای موفقیت، شرکت ها ابتدا به یک هدف هماهنگ برای کارخانه های هوشمند خود نیاز دارند که از نزدیک با مدل کسب و کار آنها در هم تنیده باشد. توسعه چشم انداز، استراتژی و نقشه راه مشترک با مسئولین از تمام مناطق عملیاتی نه تنها ماهیت جامع نتایج را تضمین می کند، بلکه پذیرش لازم را در روند بعدی نیز تضمین می کند.

اگر شرکت‌ها به تحول دیجیتال به شیوه‌ای هدفمند، ساختاریافته و کل نگر نزدیک شوند، می‌توانند به طور کامل از مزایای یک کارخانه هوشمند استفاده کنند و معایب یک کارخانه هوشمند را دور بزنند/کاهش دهند.

آیا این به نظر شما جالب است؟ خوشحال می شویم در این راه از شما حمایت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید