خانه هوشمند

سیستم اعلام حریق هوشمند چیست و چگونه کار می کند؟

سیستم اعلام حریق هوشمند چیست و چگونه کار می کند؟

دریابید که سیستم های اعلام حریق هوشمند چگونه کار می کنند و چه مزایایی دارند.
در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • سیستم های اعلام حریق هوشمند چیست؟
  • سیستم های اعلام حریق هوشمند چگونه کار می کنند؟
  • اگر می خواهید از کسب و کار خود محافظت کنید، چه کاری باید انجام دهید؟

سیستم های اعلام حریق هوشمند چیست؟

اعلام حریق واحدی است که از چندین دستگاه ساخته شده است که از سیگنال های بصری و صوتی برای هشدار به مردم در مورد وقوع احتمالی آتش سوزی، دود یا مونوکسید کربن در منطقه تحت پوشش استفاده می کند. اعلام حریق معمولاً در سیستم های اعلام حریق تنظیم می شود تا پوشش منطقه ای را برای منازل مسکونی و ساختمان های تجاری فراهم کند. سیگنال هشدار یا یک آژیر/زنگ بلند، یک چراغ چشمک زن است یا می تواند شامل هر دو باشد. برخی از سیستم های هوشمند اعلام حریق از هشدارهای اضافی مانند ارسال پیام صوتی یا برقراری تماس تلفنی استفاده می کنند.

بسته به عملکرد و اجزای یکپارچه، چندین طبقه بندی از سیستم های اعلام حریق وجود دارد.

سیستم های اعلام حریق خودکار از طریق آشکارسازهای آتش مانند سنسورهای دود یا گرما فعال می شوند.

سیستم اعلام حریق هوشمند

سیستم اعلام حریق هوشمند

اعلام حریق معمولی به عنوان یک واحد کار می کند و نمی تواند منطقه دقیق فعال سازی را مشخص کند مگر اینکه بازرسی شود. اعلام حریق آدرس پذیر دارای یک آدرس اختصاصی برای هر آشکارساز اعلام حریق متصل به کنترل پنل برای شناسایی راحت تر منبع خطر می باشد.

سیستم های اعلام حریق یک مرحله ای به همه افراد در ساختمان هشدار می دهند که یک سنسور فعال شده است. سیستم های اعلام حریق دو مرحله ای فقط به افراد مجاز خاص هشدار می دهند که قبل از مرحله دوم اقدامات لازم را انجام دهند. این سیستم برای سرویس دهی به مناطق عمومی بزرگ مانند امکانات بهداشتی طراحی شده است تا از وحشت و پاسخ ناکافی به دلیل ترس جلوگیری کند.

مزایای سیستم اعلام حریق هوشمند

از منظر ایمنی، یک سیستم اعلام حریق هوشمند می تواند در مواقع اضطراری با ارسال هشدارهای فوری به فرد مسئول و هر کس دیگری در محل، زمان گرانبهایی را برای شما خریداری کند. اما مزایا به همین جا ختم نمی شود…

سیستم هوشمند می‌تواند با خودکار کردن کارهای معمولی مانند گزارش‌های تست هفتگی و تعمیر و نگهداری، بار کاری شما را به شدت کاهش دهد. همچنین با ارائه نتایج بر روی نرم‌افزار، روش‌های معمول ثبت را – به طور سنتی قلم و کاغذ – تکمیل می‌کند. این به کسب‌وکارها و مدیران ساختمان کمک می‌کند تا در زمان و هزینه خود برای آزمایش سیستم‌های اعلام حریق خود صرفه‌جویی کنند.

با کمک یک برنامه یا نرم افزار گوشی هوشمند که از طریق مرورگر وب قابل دسترسی است، مالک می تواند به راحتی رکوردهای مناسب را جمع آوری کرده و داده ها را بررسی کند. همچنین، خبر خوب این است که داده ها را می توان در خارج از سایت ذخیره کرد، بنابراین همیشه از خطر آتش سوزی در محل خود در امان خواهید بود.

مزایای سیستم اعلام حریق هوشمند

مزایای سیستم اعلام حریق هوشمند

این داده‌ها می‌توانند بینش‌های حیاتی در مورد سلامت سیستم‌های تشخیص حریق و هشداری که در محل دارید ارائه دهند. این می تواند به کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری منظم و عیب یابی کمک کند، زیرا ارائه دهنده خدمات شما قبل از بازدید آمادگی بهتری خواهد داشت.

همانطور که می بینید، چندین مزیت کلیدی وجود دارد که یک سیستم اعلام حریق هوشمند می تواند ارائه دهد. علاوه بر کاهش حجم کاری و صرفه جویی در هزینه، مهمترین چیز این است که افراد، اموال و دارایی هایی که مسئولیت آنها را بر عهده دارید محافظت شوند.

با تمام این مزایا، ممکن است نگران باشید که نصب یک سیستم اعلام حریق هوشمند در ساختمان شما پیچیده باشد، اما ممکن است ساده تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید.

سیستم اعلام حریق هوشمند چگونه کار می‌کند؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، یکی از مزایای سیستم اعلام حریق هوشمند این است که می توان آن را در یک سیستم تشخیص و اعلام حریق موجود ادغام کرد. این بدان معناست که شما لزوماً نیازی به تعویض تجهیزاتی که قبلاً در محل دارید برای ارتقاء آن ندارید.

سیستم های اعلام حریق هوشمند با اتصال سیستم های موجود شما کار می کنند. سپس داده ها را به نرم افزار میزبان ابری ارسال می کند که کاربر می تواند به آن دسترسی داشته باشد. این نرم‌افزار می‌تواند داده‌ها و اعلان‌ها را مستقیماً برای کاربر ارسال کند و همچنین در صورت نیاز می‌تواند توسط آن‌ها دسترسی داشته باشد.

این سیستم هوشمند با اکثر پنل‌های کنترل اعلام حریق تجاری نیز سازگار است، بنابراین شانس خوبی وجود دارد که بتوانید آن را به راحتی به سیستم موجود خود اضافه کنید.

به طور طبیعی، این یک راه مقرون به صرفه و آسان برای اتصال هر تعداد سیستم متفاوت است. این در هر ساختمانی مفید است، اما به ویژه اگر می‌خواهید مدیریت ایمنی آتش‌سوزی را برای چندین ساختمان یا چندین سایت بهینه کنید، مفید است.

اگر می خواهید از کسب و کار خود محافظت کنید، چه کاری باید انجام دهید؟

اگر در مورد ایمنی کسب و کار یا تأسیسات خود در برابر خطر آتش‌سوزی جدی هستید، یک سیستم اعلام حریق هوشمند می‌تواند حفاظت و آرامش ذهنی مورد نیاز شما را فراهم کند.

توصیه می کنیم با یک کارشناس ایمنی آتش نشانی صحبت کنید و یک ارزیابی حرفه ای ایمنی آتش سوزی از سایت خود انجام دهید. فناوری سکوریتاس می تواند تمام راهنمایی ها و مشاوره های مورد نیاز برای تصمیم گیری صحیح در انتخاب سیستم مناسب را ارائه دهد. ما همچنین برای کمک به شما در نصب و نگهداری مداوم سیستم شما آماده خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید