خانه هوشمند

هوشمند سازی ساختمان قدیمی

هوشمند سازی ساختمان قدیمی

ساختمان های امروزی فقط هوشمند نیستند، بلکه زنده هستند. سیستم‌های روشنایی هوشمند چراغ‌ها را در زمان‌های بهینه روشن و خاموش می‌کنند در حالی که سیستم‌های هوشمند گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) در طول روز به صورت میکرو تنظیم می‌شوند تا بهره‌وری انرژی را به حداکثر برسانند. ساختمان‌هایی که دما را برای مدت طولانی اندازه‌گیری می‌کنند، اکنون رطوبت و CO2 را نیز اندازه‌گیری می‌کنند و به طور مداوم و دقیق اتاق‌ها را برای حداکثر راحتی ساکنین و تأثیرات محیطی طراحی می‌کنند. داده های بیومتریک ذخیره شده از نقض امنیت جلوگیری می کند و سرعت عبور افراد از ساختمان ها را افزایش می دهد.

با تمام آن مزایا، کاملاً واضح است که چرا همه – مستأجران، مالکان، کارگران – می‌خواهند ساختمان‌هایشان هوشمند باشد. این احساسی است که در بازار منعکس شده است: تا سال 2026، بازار جهانی سیستم‌های اتوماسیون ساختمان هوشمند از 154 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت که جهشی 11.5 درصدی نسبت به سال 2017 است. در طی این سالیان تمام ساختمان های قدیمی به تدریج به سمت هوشمند سازی و کنترل از راه دور در حال حرکتند. میتوانید مقاله همه چیز در مورد خانه هوشمند وایرلس یا بیسیم ما را بخوانید تا بیشتر با هوشمند سازی ساختنمان برای کنترل ان از راه دور و وایرلس اشنا شویم.

مقاوم سازی: بازسازی برای ساختمان های قدیمی

بی‌خطر است که فرض کنیم این بازار عمدتاً به ساختمان‌های جدید خدمات می‌دهد: بیش از ۸۰ درصد ساخت‌وسازهای جدید حداقل شامل یک جنبه از فناوری اینترنت اشیا یا ساختمان‌های هوشمند است. با این حال، میلیون‌ها ساختمان در سراسر جهان باقی می‌ماند که از قبل وجود دارند. در واقع، تنها 5 درصد از آنها زیرساخت لازم برای هوشمند شدن را دارند – پس آیا افرادی که در آن زندگی می کنند، کار می کنند و صاحب آنها هستند، خوش شانس نیستند؟

معلوم است که اینطور نیست – یک صنعت رو به رشد به ساختمان‌هایی که زیرساخت‌های موجود ندارند کمک می‌کند هوشمندتر شوند. تنها در سال 2018، بیش از 500 میلیون دلار برای بازسازی هتل های قدیمی با فناوری هوشمند و 2.2 میلیارد دلار دیگر برای به روز رسانی اتاق های مهمان قدیمی هزینه شده است. بیش از 1 میلیارد دستگاه و حسگر اینترنت اشیا تا پایان سال 2018 در ساختمان‌های تجاری نصب شده است. علاوه بر این، تعداد فزاینده‌ای از استارت‌آپ‌ها این نوید را می‌دهند که هر ساختمان، صرف نظر از سن، مکان یا ساخت آن، می‌تواند به یک ساختمان هوشمند تبدیل شود.

تبدیل ساختمان های سنتی به ساختمان های هوشمند

حتی اگر ساختمان‌ها زیرساختی برای دیجیتالی شدن کامل نداشته باشند، راه‌حل‌های جدید برای مدرن‌سازی ساختمان‌ها همچنان در حال ظهور هستند. از افزایش امنیت گرفته تا صرفه جویی در انرژی، این نوآوری ها به مدیران ساختمان کمک می کند تا از آنچه که دارند حداکثر استفاده را ببرند. با بهره‌گیری از فناوری‌های دسترسی به موبایل، شرکت‌ها برای هوشمند شدن نیازی به تعویض قفل‌ها، درها و سیستم‌های امنیتی کل ساختمان ندارند. به جای تسمه های دست و پا گیر یا جا کلیدی، کارمندان می توانند به سادگی از گوشی هوشمند خود برای ورود و خروج از ساختمان استفاده کنند.

به همین ترتیب، نمایندگی خانه هوشمند بهامد یک سایبان بی‌سیم کم‌هزینه که امکان کنترل روشنایی را بدون فرآیند زمان‌بر و دشوار تعویض سیم‌کشی موجود فراهم کرده است. در حالی که بسیاری از صاحبان ساختمان‌ها می‌خواهند مصرف انرژی خود را کاهش دهند، از فضا بهتر استفاده کنند و ردپای کربن خود را کاهش دهند، اما اغلب به دلیل یک ساختمان قدیمی با زیرساخت‌های لرزان یا ترس از قطع کار مستاجران با ساخت‌وساز مخرب، دچار مشکل می‌شوند.

آینده های روشن تر با ساختمان های هوشمندتر

به ویژه هنگامی که صحبت از دستیابی به اهداف بلندپروازانه زیست محیطی می شود، مقاوم سازی ساختمان های قدیمی بسیار مهم است. ساختمان ها مسئول 40 درصد مصرف انرژی در اتحادیه اروپا و 36 درصد از انتشار CO2 هستند. برای کمک به صاحبان ساختمان‌ها برای رسیدن به آنجا، NEWBEE (مولد مدل کسب‌وکار جدید برای بهره‌وری انرژی در ساخت‌وساز و مقاوم‌سازی) با بودجه اتحادیه اروپا که شامل پلتفرمی است که در آن مالکان ساختمان‌ها می‌توانند به تمام اطلاعات موجود درباره فناوری‌های مقاوم‌سازی سبز و استارت‌آپ‌هایی که آنها را می‌فروشند دسترسی داشته باشند. NEWBEE شامل یک ابزار ارزیابی است که به صاحبان ساختمان اجازه می دهد تا بهترین قیمت و تناسب فناوری را برای نیازهای تجاری فردی خود ارزیابی کنند.

چه مبارزه با تهدیدات امنیتی، تضمین قابلیت سکونت سیاره برای نسل‌های آینده، یا صرفاً راحت‌تر کردن ساختمان، فناوری هوشمند چیزی است که ما را به آنجا می‌رساند. در حالی که ادغام آن با ساخت‌وسازهای جدید اجتناب‌ناپذیر است، فناوری جدید برای کمک به مقاوم‌سازی قدیمی‌ها برای اطمینان از اینکه با ورود جهان به آینده‌ای روشن‌تر و هوشمندتر از هیچ فرد یا ساختمانی عقب نمی‌ماند، حیاتی خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید