خانه هوشمند

10 بهترین لوازم آشپزخانه هوشمند برای سال 1402

10 بهترین لوازم آشپزخانه هوشمند برای سال 1402

آشپزخانه خود را با 10 لوازم خانگی هوشمند برتر 1402 برای راحتی در آشپزی متحول کنید!

داشتن یک زندگی پرمشغله و برنامه ریزی شده و خرید به موقع مواد غذایی باعث شده است که مردم آشپزی را کنار بگذارند و مواد غذایی را انتخاب کنند. خوب، چرا وقتی می توانید بدون نیاز به خرد کردن، سرخ کردن و در نهایت تمیز کردن آشپزخانه آشفته غذای خوشمزه را در کمترین زمان سفارش دهید؟ اما مثل همیشه جایی که اراده هست راهی هست.

با ظهور فن آوری های آلمانی، فضاهای آشپزخانه در حال حاضر یک تجربه آشپزی عالی را ارائه می دهند. در مورد پختن غذای خوب در آشپزخانه خود فقط با کمک تلفن های دستی خود چطور؟ بله، از تعجب در مورد چشم اندازها دست بردارید و به یک آشپزخانه هوشمند بروید.

دستگاه های متصل و لوازم آشپزخانه هوشمند همگی به عصر آشپزی هوشمند کمک می کنند. آیا مشتاق هستید در مورد لوازم آشپزخانه هوشمند برای خانه های هوشمند بیشتر بدانید؟ سپس برای یافتن وسایل آشپزخانه از برند مناسب به خواندن ادامه دهید. همچنین در مقاله معرفی انواع خانه هوشمند میتوانید با انواع خانه و اشپزخانه هوشمند بیشتر اشنا شوید.

چرا باید به آشپزخانه های هوشمند روی آورد؟

برای شروع، راحتی و سهولت کار در آشپزخانه باعث شده تا افراد به فناوری هوشمند روی بیاورند. پیدا کردن خود در پیچیده‌ترین چیدمان آشپزخانه با اجاق‌های خودکار، سرخ کن‌های هوا، توستر، قهوه‌ساز و غیره – چقدر جالب است! موارد دیگری که هنگام انتخاب آشپزخانه های هوشمند باید انتظار داشت شامل موارد زیر است:

1- صرفه جویی در زمان

لوازم آشپزخانه هوشمند به ساده‌تر کردن کار آشپزخانه شما کمک می‌کند، بنابراین در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند. با کمک برنامه های آشپزی خودکار، اکنون می توانید به سادگی دستور العمل ها را از قبل برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که غذای کاملاً پخته شده یا حتی آهسته پخته شده را برای غذاخوری نفیس خود دارید.

اشپزخانه هوشمند

اشپزخانه هوشمند

2- بهره وری بهبود یافته است

فناوری تغییرات قابل توجهی را در این زمینه ایجاد کرده است، در درجه اول برای اطمینان از حداکثر بهره وری انرژی در آشپزخانه شما. این به نوبه خود باعث کاهش مصرف انرژی و در نتیجه کاهش قبوض آب و برق می شود. علاوه بر این، این واحد ویژگی های هوشمندی مانند حالت های صرفه جویی در انرژی، نظارت بر زمان واقعی و ترموستات های هوشمند را تضمین می کند.

3- ایمنی افزایش یافته است

چه آشپزخانه ای بسیار کارآمد و از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باشد، در نهایت، تنها چیزی که می خواهید این است که عزیزانتان ایمن باشند. برای اطمینان از ایمنی شما و جلب توجه شما به هر رویداد خطرناک، آشپزخانه های هوشمند مجهز به سنسورهای دما، آشکارسازهای مونوکسید کربن و غیره هستند.

4- ادغام و اتصال آسان

برای یک تجربه آشپزی بی عیب و نقص، لوازم آشپزخانه هوشمند را می توان به طور یکپارچه با هر دستگاه دیگری متصل کرد. آنها را به تلفن هوشمند یا سیستم های اتوماسیون خانگی خود وصل کنید تا روشی ساده تر و هوشمندانه برای مدیریت آشپزخانه خود داشته باشید. به راحتی با گوشی خود می توانید به خانه هوشمند به صورت وایرلس متصل شوید و کارهای خود را انجام دهید.

5- آشپزخانه های مقاوم در برابر آینده

این فناوری به سرعت در حال پیشرفت است، مانند ساخت آشپزخانه های مدرن. جابه‌جایی به آخرین نسخه‌های لوازم آشپزخانه، به شما این مزیت را می‌دهد که با نوآوری‌های آینده سازگار شوید. بنابراین، شما از روندهای در حال تغییر جلوتر می‌مانید.

10 مورد ضروری از لوازم آشپزخانه برای زندگی هوشمندتر

آیا شما یک سرآشپز تازه کار هستید که برای شروع سفر آشپزی خود آماده اید؟ سپس ابزارهای مناسب همان چیزی است که برای اصول اولیه نیاز دارید. و برای لذت بردن از یک روش آشپزی بدون درز، لوازم آشپزخانه هوشمند را برای خانه شیرین خود تهیه کنید. برخی از لوازم ضروری آشپزخانه به شرح زیر است:

1- یخچال هوشمند

یخچال های هوشمند، یک وسیله آشپزخانه مدرن، به طور خاص طراحی شده اند تا از عملکرد آشپزخانه های سنتی استفاده کنند. ویژگی های یخچال هوشمند فراتر از سرد نگه داشتن غذا است. آنها به شما اجازه می دهند بدون نیاز به باز کردن آنها ببینید چه چیزی داخل است، و موارد دیگر.

عملکرد شگفت انگیز این لوازم هوشمند شامل توانایی پاسخگویی از طریق درب یخچال، دانلود اپلیکیشن، بررسی وضعیت آب و هوا و غیره است.

یخچال هوشمند

یخچال هوشمند

2- سبزی خردکن

سبزی خردکن‌های کوچک، همانطور که در اصطلاح بیان می‌شود، دستگاه‌های فشرده و کارآمدی هستند که به منظور ساده کردن فرآیند وقت‌گیر خرد کردن و خرد کردن سبزیجات هستند. سبزی خردکن های دستی باترفلای، هاولز و … به روش های خرد کن دستی و برقی عرضه می شوند.

با وجود اندازه کوچکتر، می توانید انتظار گزینه های کنترل هوشمند مانند دکمه لمسی، حالت های مختلف برش و ویژگی های ایمنی مانند سیستم قفل ایمن را داشته باشید. با این حال، ویژگی برجسته این محصول نگهداری آسان آن است. خردکن هوشمند فشرده یا غذاساز را می توان به راحتی تمیز کرد.

سبزی خرد کن هوشمند

سبزی خرد کن هوشمند

3- مایکروفر هوشمند

بیایید قدم به عصر پخت کیک و پخت غذا از طریق تلفن همراه بگذاریم. و چگونه یک مایکروویو هوشمند به کمک می آید؟ اجاق‌های مایکروویو با جدیدترین فناوری، اتصال Wi-Fi را تضمین می‌کنند و به شما امکان می‌دهند از راه دور آشپزی خود را از طریق برنامه‌های تلفن همراه کنترل کنید.

برندهای معتبر و قابل اعتماد فر مانند IFB، LG، Haier و … این نوید را می دهند که با ادغام ویژگی های هوشمند و منحصر به فرد، آشپزی را به سطح بالاتری برسانند. این ویژگی ها عبارتند از تنظیم تایمر، دسترسی به دستور العمل ها با مواد کمتر، و غیره. نه تنها گرم کردن غذا، اجاق های مایکروویو هوشمند به یخ زدایی یکنواخت غذا کمک می کنند.

4- هود اتوماتیک

به عنوان سرآشپزهای حرفه ای یا سرآشپزهایی که به دنبال تجربه هستند، دود و آتش هر چند وقت یک بار اتفاق می افتد. اینجاست که صفحه هود کمک کننده می شود. هود وسایل آشپزخانه نوآورانه ای هستند که برای افزایش تهویه و تنظیم کنترل های پخت و پز طراحی شده اند.

علاوه بر این، اجاق‌های هود دارای هود داخلی برای از بین بردن دود، بخار و سایر بوها هنگام پخت و پز هستند. برخی از این دودکش های دیواری هوشمند مجهز به فیلترهای هوای قدرتمند هستند تا چربی و سایر ناخالصی ها را از بین ببرند.

اجاق‌های شیشه‌ای اتوماتیک Glen، Faber، Pigeon و Pureflames همگی لوازم بسیار خوبی هستند که می‌توانید با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه ان ها را خریداری کنید.

هود اتوماتیک و هوشمند

هود اتوماتیک و هوشمند

5- سرخ کن دیجیتال

سرخ کن هوا یا هلثیفری یکی دیگر از لوازم آشپزخانه هوشمند نوآورانه است که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. سیب زمینی سرخ کرده بدون روغن برای زندگی سالم، همان چیزی است که سرخ کن های هوا برای آن ساخته شده اند. به طور خلاصه، این ترکیبی از راحتی، پخت و پز بهداشتی آگاهانه، و فناوری پیشرفته همه در یک واحد است.

برخی از ویژگی های برجسته این لوازم آشپزخانه هوشمند، اتصال عالی و کنترل های هوشمند آن است. برای اطمینان از عملکرد مطلوب، پیش گرم کردن دستگاه بسیار ترجیح داده می شود. سرخ کن های هوای فیلیپس، سرخ کن های دیجیتال Pigeon Healthifry و غیره علاوه بر این، ادغام دستیارهای صوتی، حالت هندزفری، زمان تنظیم، درخواست دستور پخت و موارد دیگر را تضمین می کنند.

6- ماشین ظرفشویی

شستن ظرف یکی از کارهای خسته کننده است که همه ما دوست داریم از آن صرف نظر کنیم. به تعداد ظروفی که بعد از برگزاری مراسم باید شسته شوند فکر کنید. با در نظر گرفتن این موضوع، ماشین‌های ظرفشویی هوشمند مدرن دارای ویژگی‌های افزایش دهنده عملکرد مانند استفاده بهینه از آب و انرژی، عملکرد از راه دور و غیره هستند.

شروع، مکث، ادامه یا توقف شستشوی ظروف را می توان در نوک انگشتان شما انجام داد. با اتصال آسان به وای فای، می‌توانید تنظیمات را تنظیم کنید، اعلان‌ها را دریافت کنید، و موارد دیگر را در زمانی که خارج از خانه هستید.

7- توستر هوشمند

توسترهای هوشمند موهبتی برای خانه مدرن و سبک زندگی در میان مشغله های صبحگاهی هستند. این یک ابزار آشپزخانه هوشمند کارآمد و به راحتی قابل تنظیم است که با اتصال به اینترنت به راحتی کار می کند.

با اتصال آنها به تلفن همراه خود، توسترها را می توان به راحتی از راه دور کنترل و نظارت کرد. نکته مثبت گرفتن توستر این است که می‌توانید چندین سطح قهوه‌ای شدن را انتخاب کنید و در نتیجه نان‌های ترد را انتخاب کنید.

توستر هوشمند

توستر هوشمند

8- قهوه ساز

در اینجا یک فریاد برای همه عاشقان قهوه است. با روش سنتی تهیه قهوه، می توان انواع مختلف قهوه را به راحتی درست کرد. ادغام با ویژگی های پیشرفته، تجربه دم کردن قهوه اکنون بهبود یافته است.

چرا قهوه ساز هوشمند؟ سوال این است که وقتی می‌توانید قهوه‌های خود را با آسیاب‌های داخلی دانه‌های قهوه، قابلیت تنظیم زمان‌بندی و دماهای دم‌آوری و بسیاری ویژگی‌های هیجان‌انگیز دیگر، شخصی‌سازی کنید، چرا قهوه‌ساز نیست؟ قهوه ساز قطره ای Morphy Richards یک انتخاب عالی برای جستجوی یک قهوه ساز مقرون به صرفه است.

9- اجاق گاز 

اجاق‌های گاز هوشمند بدون شک یکی از لوازم آشپزخانه هوشمند در خانه‌های مدرن هستند. این گجت آشپزخانه هوشمند از فناوری پیشرفته برای گرم کردن مستقیم ظروف آشپزی با استفاده از میدان های الکترومغناطیسی استفاده می کند. نسخه پیشرفته دارای ویژگی های هوشمند خاصی مانند کنترل و نظارت از طریق تلفن همراه است که تجربه آشپزی را به سطح جدیدی می برد.

اجاق‌های القایی هوشمند همچنین با نمایشگرهای دمای بی‌درنگ، سنسورها و غیره همراه با ویژگی‌های ایمنی یکپارچه شده‌اند. این به نوبه خود از پختن و سوختن بیش از حد غذاها جلوگیری می کند. Preethi، Bajaj، V Guard و … از برندهای معتبری هستند که این ویژگی های هوشمند را تضمین می کنند.

10- مخلوط کن هوشمند

مخلوط‌کن‌های هوشمند، یک وسیله آشپزخانه مدرن و نوآورانه، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تجربه آشپزی را افزایش داده و تسهیل کنند. با ادغام ویژگی‌های پیشرفته، می‌توانید فرآیند مخلوط کردن سبزیجات را بدون نیاز به تلاش دستی اضافی شروع و متوقف کنید.

iBell، Prestige، Kent، Bosch، Usha، Morphy Richards و … از بهترین برندهای بلندر هوشمند هستند. این دستگاه نوآورانه با قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنید.

اکنون که با لیست لوازم آشپزخانه هوشمند ضروری برای یک خانه مدرن روبرو شده اید، باید به دنبال فروشگاه مناسب خانه و لوازم آشپزخانه در نزدیکی خود باشید. 

سوالات متداول:

بهترین برندهای لوازم آشپزخانه در ایران کدامند؟

لیست 5 برند برتر لوازم آشپزخانه در ایران

  • سامسونگ
  • فیلیپس
  • ال جی
  • پاناسونیک
  • هاولز

کارآمدترین وسیله آشپزخانه کدام است؟

ظروف پخت و پز تا حد زیادی کم مصرف ترین روش است.

کدام تجهیزات آشپزخانه کم مصرف هستند؟

به جای استفاده از اجاق گاز یا فر بزرگ خود، از تابه های برقی کوچک، اجاق های توستر یا اجاق های همرفتی برای وعده های غذایی کم استفاده کنید. یک توستر یا فر کانوکشن بین یک سوم تا پنجاه درصد انرژی کمتری نسبت به اجاق معمولی مصرف می کند.

کلام پایانی

در این مقاله به معرفی 10 تا از بهترین لوازم اشپزخانه هوشمند پرداختیم و باز مزایای هر یکی اشنا شدیم. همان طور که اشاره شد بسیاری از مردم به سمت هوشمند سازی خانه ها و اشپزخانه های خود در حرکتند و شما میتوانید با اخذ نمایندگی خانه هوشمند در این راه پیشقدم شوید و به این کسب و کار روی بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید