خانه هوشمند

قفل هوشمند چیست؟ تمام ویژگی‌‌ها، مزایا و معایب

قفل هوشمند چیست؟ تمام ویژگی‌‌ها، مزایا و معایب

قفل‌های هوشمند راه آسانی برای کنترل ایمنی و دسترسی به املاکی هستند که از آنها مراقبت می‌کنید و راه آسان‌تری برای دسترسی افراد به آن‌ها است.

یک قفل هوشمند چیست؟

به طور خلاصه، یک قفل هوشمند به صاحبان خانه این فرصت را می دهد که از راه دور کنترل و نظارت کنند که چه کسی از طریق تلفن هوشمند از درب خانه خود عبور می کند و می رود و کنترل نهایی را بر امنیت خانه آنها فراهم می کند.
قفل‌های هوشمند به صاحبان خانه اجازه می‌دهد تا به راحتی کلیدهای مجازی را به خانواده، دوستان و متخصصان خدمات مورد اعتماد اعطا کنند. این عملکرد مفید به صاحبان خانه اجازه می دهد تا کنترل کاملی بر روی افرادی که به درب ورودی آنها از طریق یک برنامه تلفن هوشمند دسترسی دارند داشته باشند و اطمینان حاصل کنند که می توانند کلیدهای مجازی را به همان سرعتی که ایجاد شده اند باطل کنند.
این «مهر تأییدیه‌های امنیتی» آرامش خاطر را برای صاحبان خانه فراهم می‌کند و به آن‌ها اطمینان می‌دهد که خانه‌شان محافظت می‌شود و در عین حال به آن‌ها اجازه می‌دهد در هر زمان و هر مکان از طریق تلفن هوشمند بررسی کنند.

دوربین مداربسته هوشمند چیست؟ مزایا و کاربردها

دوربین مداربسته هوشمند چیست؟ تمام مزایا و کاربردها

دوربین های هوشمند معمولاً با استفاده از وای فای خانه شما به اینترنت متصل می شوند. این به شما امکان می‌دهد تا دوربین زنده را تماشا کنید، هشدارها را دریافت کنید و معمولاً فیلم ضبط کنید...

قفل های هوشمند چه کار می کنند؟

همانطور که قبلاً در این مقاله اشاره کردیم، قفل‌های هوشمند مزایای گسترده‌ای را در اختیار صاحبان خانه قرار می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که زندگی روزمره آن‌ها کمی روان‌تر است. کارشناسان ما در نظر دارند که سه مزیت اصلی قفل درب هوشمند عبارتند از راحتی، آرامش خاطر و امنیت بالا.

اما قفل های هوشمند می توانند بسیار بیشتر از این نیز ارائه دهند. قفل‌های هوشمند طوری طراحی شده‌اند که مالکان خانه‌ها کنترل کاملی بر امنیت درب خود داشته باشند و مطمئن شوند که دقیقاً چه کسی و چه زمانی از خانه می‌آید و می‌رود.

کاربردها و ویژگی‌های و مزایای قفل هوشمند

کلیدهای مجازی ایجاد کنید

یکی از محبوب ترین کاربردهای قفل هوشمند، امکان ایجاد و لغو کلیدهای مجازی برای مهمانان است که به افراد منتخب دسترسی موقت یا طولانی مدت می دهد. این یک عملکرد مفید برای خانواده‌های پرمشغله یا افراد حرفه‌ای است که مرتباً از خانه دور هستند و به آنها اجازه می‌دهد از راه دور به خانه خود دسترسی داشته باشند.

خواه یک دوست یا خویشاوند مورد اعتماد میخواهد به خانه شما بیاید برای مثال، صاحب خانه می تواند به راحتی از طریق تلفن هوشمند خود از هر کجا و در هر زمان یک کلید مجازی ایجاد کند تا به این افراد دسترسی سریع و آسان به خانه خود بدهد. و به همان سرعتی که کلیدها ساخته می‌شوند، به راحتی می‌توان آن‌ها را باطل کرد، به عنوان مثال، تاجرانی که نیاز دارند در زمان بیرون رفتن از خانه شما بازدید کنند، اما پس از آن نیازی به دسترسی ندارند. این کنترل چیزی است که هیچ قفل سنتی نمی تواند ارائه دهد و قفل های هوشمند درب را برای شما و خانواده شما ایمن و ایمن می کند.

اگر صاحب خانه به طور منظم برای کسب و کار یا اوقات فراغت سفر می کند، این قابلیت نیز مفید است. ترک خانه بدون مراقبت برای روزها، اگر نه هفته ها متوالی، می تواند خانه شما را در موقعیت آسیب پذیری در برابر سرقت قرار دهد، بنابراین ارزش دارد که یک دوست قابل اعتماد یا یکی از اعضای خانواده خانه شما را در زمانی که شما دور هستید بررسی کند.

اعطای این کلیدهای مجازی می تواند به صاحبان خانه این امکان را بدهد که انعطاف پذیری داشته باشند تا از راه دور کلیدها را از طریق یک برنامه از هر کجا و در هر زمان به خانه خود بفرستند و نیاز به کلیدهای فیزیکی را به گذشته تبدیل کند.

نظارت بر امنیت درب شما

با کلیدهای فیزیکی، شما همچنین نمی توانید بدانید چه کسی و چه زمانی وارد خانه شما شده است. اما، با معرفی یک قفل هوشمند به سیستم امنیتی خود، می توانید به راحتی ردیابی کنید که چه کسانی از مسیر حسابرسی برنامه می آیند و می روند.

دانستن آمدن و رفت و آمد افراد به خانه، بخش مهمی از ایمن نگه داشتن خانه شما است، و کلیدهای مکانیکی می توانند محافظت فیزیکی را ارائه دهند، اما نه آرامش بیشتری را که قفل های هوشمند می توانند انجام دهند.
هنگامی که به خانه جدیدی نقل مکان می کنید، همین را می توان گفت، زیرا اغلب نمی دانید چه کسی در گذشته به خانه شما دسترسی داشته است. چه خانواده و دوستان صاحبان قبلی یا حتی کلیدهای یدکی که ممکن است با خیال راحت ذخیره کرده باشند، وقتی برای اولین بار کلید خانه خود را دریافت می کنید، دقیقاً نمی دانید چه کسی ممکن است در گذشته به ملک دسترسی داشته باشد.
با ارتقا به قفل هوشمند، می توانید به سرعت این نگرانی را از بین ببرید و به راحتی کنترل کنید چه کسی و چه زمانی می تواند وارد خانه شما شود. اکثر قفل‌های درب هوشمند باکیفیت دارای یک برنامه کاربردی آسان برای گوشی‌های هوشمند هستند که می‌تواند به وضوح به کاربرانی که به درب ورودی خود دسترسی داشته‌اند و به‌طور خاص در چه زمانی دسترسی داشته‌اند، نشان دهد. این عملکرد تضمین می کند که صاحبان خانه می توانند همیشه از امنیت درب خود آگاه باشند و آرامش خاطر و کنترل کامل را فراهم کنند.

اطلاع رسانی

همانطور که می‌توانید نظارت کنید چه کسانی می‌آیند و می‌روند، اطلاع از حرکت در داخل و خارج از خانه در زمان وقوع آن، کلید کنترل کامل امنیت درب است.

اکثر قفل‌های هوشمند اعلان‌های بی‌درنگ را از طریق یک برنامه تلفن هوشمند ارائه می‌کنند و به صاحبان خانه اجازه می‌دهند تا ببینند چه کسی و چه زمانی به خانه‌شان دسترسی پیدا می‌کنند. برای والدین پرمشغله، این اعلان می‌تواند نشان دهد که فرزندشان سالم و سلامت از مدرسه به خانه برگشته است، یا به یک حرفه‌ای که کار می‌کند بداند که راهرو سگ به خودش اجازه داده است که حیوان خانگی بسیار دوست‌داشتنی‌شان را به پیاده‌روی ببرد.
این چیزی است که هیچ قفل مکانیکی هرگز نمی تواند ارائه دهد، و تضمین می کند که صاحبان خانه همیشه در مورد افرادی که وارد خانه خود می شوند، برای آرامش نهایی مطلع هستند.

همه چیز در مورد خانه هوشمند وایرلس یا بیسیم

همه چیز در مورد خانه هوشمند وایرلس و بیسیم

خانه هوشمند وایرلس یا بیسیم ، کنترل خودکار دستگاه‌ها و لوازم الکترونیکی خانگی متصل به اینترنت است. این امکان را به شما می‌دهد تا برنامه‌های زمانی سفارشی ...

قفل و باز کردن از راه دور

آرامش خاطر یکی دیگر از بخش های ضروری سرمایه گذاری در محصولات خانه هوشمند است و قفل هوشمند نیز مزایای مشابهی را ارائه می دهد.

“آیا هنگام خروج در را قفل کردم؟” عبارتی است که همه ما حداقل یک بار در طول زندگی خود گفته یا شنیده ایم، و اگر صاحب خانه برای یک روز کاری یا حتی یک هفته تعطیلات در خارج از کشور رفته باشند، می تواند باعث نگرانی زیادی برای صاحبان خانه شود.
قفل‌های هوشمند می‌توانند به‌سرعت این نگرانی را برای صاحبان خانه‌ها، به سادگی با ضربه زدن روی یک اپلیکیشن، از بین ببرند. نه تنها بررسی قفل بودن درب شماست، بلکه اکثر قفل های هوشمند با کیفیت بالا، مانند قفل های ییل، حتی می توانند از راه دور قفل یا باز شوند و امکان کنترل کامل درب شما را در هر زمان و هر مکان فراهم می کنند.
داشتن قابلیت بررسی از راه دور قفل بودن درب، راهی عالی برای دادن کنترل کامل به مالکان خانه است تا از امنیت خانه خود کاملاً “آگاه باشند”. آسودگی خیالی که ضربه زدن ساده روی یک برنامه می تواند برای اطمینان از قفل بودن و ایمن بودن درب ورودی شما انجام دهد بسیار ارزشمند است و آن را به ابزاری ضروری برای متعصبان خانه های هوشمند در سراسر جهان تبدیل می کند.

کلیدهای گم شده متعلق به گذشته است

یک مشکل امنیتی قدیمی که با کلیدهای مکانیکی استاندارد همراه است، نگرانی از قرار دادن اشتباه یا گم شدن آنها است. یک کلید گم شده می تواند نگرانی و نگرانی قابل توجهی را برای صاحبان خانه ایجاد کند، زیرا شما هرگز نمی دانید که ممکن است به کجا یا چه کسی برسد.

اینجاست که قفل‌های هوشمند انعطاف‌پذیری کامل را برای دسترسی موقت به یک ملک تنها با لمس یک دکمه ارائه می‌دهند و شما را به طور محکم بر امنیت خانه خود کنترل می‌کنند.
اکثر قفل های درب هوشمند با کیفیت بالا طیف کلیدهایی را که برای کاربران قابل اعتماد ایجاد شده اند را به نمایش می گذارند و به شما امکان می دهند در صورت تغییر به سرعت دسترسی را لغو کنید. این مانند یک کلید سنتی نیست، زیرا زمانی که یک نسخه فیزیکی از کلید خانه شما به شخص دیگری داده شد، تنها مسئول مراقبت از آن است. نه تنها این، اگر تصمیم بگیرید که دیگر نمی خواهید کلید خانه شما را در اختیار داشته باشند، مطمئناً به راحتی نمی توانید آن کلید را در اختیار آنها قرار دهید.
این کنترل یکی از بسیاری از مزایای امنیتی سرمایه گذاری در قفل هوشمند است و به طور مشابه در هنگام گم شدن کلیدها، محافظت مشابهی را ارائه می دهد. گم کردن کلید با قفل هوشمند غیرممکن است، زیرا هر گونه اعتبار دسترسی، از جمله برنامه‌ها، جا کلیدی، کارت‌های کلید یا برچسب‌های تلفن، می‌تواند به سرعت در عرض چند ثانیه لغو شود. این تضمین می‌کند که اگر در هر شرایطی یک اعتبار دسترسی از بین برود، می‌تواند به سرعت زائد شود و بنابراین اطمینان حاصل شود که هیچ «کلیدی» در دستان اشتباه قرار نمی‌گیرد.

نیازی به تعویض قفل نیست

هنگام نقل مکان به یک خانه جدید، کارشناسان امنیتی ما اغلب بر اهمیت تغییر یا ارتقاء قفل های شما تأکید می کنند. این به این دلیل است که شما هرگز نمی توانید 100٪ مطمئن باشید که قبلاً به خانه شما دسترسی داشته است، بنابراین ارزش آن را دارد که قفل ها را عوض کنید تا مطمئن شوید که شما و خانواده تان تنها کسانی هستند که اکنون می توانند به ملک جدید خود وارد شوند.

همین امر را می توان در مورد کلیدهای نابجا نیز گفت، زیرا گاهی اوقات صاحبان خانه تصمیم می گیرند در صورت گم شدن کلیدها دوباره قفل را عوض کنند تا مطمئن شوند که دارایی آنها کاملاً ایمن است. اما وقتی روی یک قفل هوشمند سرمایه گذاری می کنید، نیازی به نگرانی در مورد تعویض مجدد قفل نیست.
همانطور که قبلاً در این راهنما ذکر شد، نکته مهم در مورد قفل های هوشمند این است که کلیدها را می توان در صورت گم شدن، گم شدن یا نابجا بودن آنها به سرعت باطل کرد و این کار را می توان از طریق یک برنامه بصری انجام داد. بنابراین، تعویض قفل ها به یک کار غیر ضروری تبدیل می شود، زیرا امنیت قفل هوشمند شما هرگز نیازی به ارتقاء به سیستم قفل متفاوتی ندارد.
با وجود قفل‌های هوشمند که امنیت و حفاظت بالایی را نیز ارائه می‌کنند، این تضمین می‌کند که هنگام سرمایه‌گذاری در فناوری قفل هوشمند، صاحبان خانه می‌توانند مطمئن باشند که خانه‌شان با آخرین مدارک امنیتی ایمن شده است.

معرفی انواع خانه هوشمند + مزایای آن

معرفی انواع خانه هوشمند و معرفی مزایای آن

خانه های هوشمند را میتوان به دسته بندی های متفاوتی تقسیم بندی کرد و در مقاله مربوط به ان شما اشنایی کاملی با انواع خانه هوشمند بدست می اورید و همچنین به مزایای هر یک اشاره کرده ایم ...

معایب قفل هوشمند

قفل های هوشمند به صورت کلی معایب خیلی کمی دارند همان طور که ممکن است شما کلیدتان را گم کنید یا از شما بدزدند و بعد به خانه شما دستبرد بزنند برای قفل های هوشمند هم اگر گوشی شما را بدزدند دسترسی به درب های خانه شما دارند البته جاینگرانی نیست چون اکثر اپلیکیشن های کنترل کننده این قفل ها از لحاظ امنیتی پیشرفته هستند و هر کدام رمز جداگانه ای دارند ولی امنیت همیشه صد در صدی نیست و ممکن است یک روزی بلاخره ای اپلیکیشن ها هم هک شوند و دزدها به خانه شما دسترسی پیدا کنند.

تفاوت قفل هوشمند و قفل سنتی

تفاوت های زیادی بین قفل هوشمند درب و قفل سنتی وجود دارد.

5 تا از تفاوت های اصلی عبارتند از:

  • قفل های هوشمند می توانند هم با کلیدهای فیزیکی و هم با کلیدهای دیجیتال کار کنند
  • قفل های هوشمند را می توان از طریق برنامه های اختصاصی تلفن یا صفحه کلید کنترل کرد
  • قفل های هوشمند را می توان از راه دور استفاده کرد – بنابراین برای استفاده از کلید دیجیتال خود نیازی به نزدیکی درب ندارید
  • قفل های هوشمند را می توان در یک سیستم “کنترل دسترسی” گسترده تر ادغام کرد و در نتیجه یک تجربه کاربری روان و هوشمند ایجاد کرد.
  • قفل های هوشمند زمانی که یک عنصر راه دور برای مدیریت ملک وجود دارد می توانند بسیار خوب کار کنند – شما به طور مداوم یا به طور منظم در ملک / در محل نیستید.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم همه چیزی که در مورد قفل های هوشمند وجود دارد و ما از آن اطلاع داریم را با شما به اشتراک بگذاریم مثل مزایا،کاربردها و معایب قفل های هوشمند و تفاوت آن‌ها با قفل های معمولی پرداختیم.

همچنین اگر مایل هستید مشغول فعالیت در این حوزه شوید و در زمینه هوشمند سازی ساختمان فعالیت و کسب درامد کنید میتوانید در صفحه اعطای نمایندگی خانه هوشمند شرایط ما را ببینید و اگر شرایطش را داشتید با ما تماس بگیرید تا بتوانید به راجتی در این حوزه مشغول فعالیت شوید.

دیدگاهتان را بنویسید