خانه هوشمند

دوربین مداربسته هوشمند چیست؟ مزایا و کاربردها

دوربین مداربسته هوشمند چیست؟ مزایا و کاربردها

در این مقاله در نمایندگی خانه هوشمند بهامد قصد داریم هر چیزی که در مورد دوربین های مداربسته هوشمند وجود دارد را برای شما بگوییم از ویژگی‌ها و مزایا و معایب گرفته تا کاربردها و بهتر است کمتر مقدمخ چینی کنیم و سریعتر به سراغ اصل مطلب برویم.

دوربین امنیتی هوشمند چیست؟

دوربین های هوشمند معمولاً با استفاده از وای فای خانه شما به اینترنت متصل می شوند. این به شما امکان می‌دهد تا دوربین زنده را تماشا کنید، هشدارها را دریافت کنید و معمولاً فیلم ضبط کنید.

با این حال، مانند هر دستگاه هوشمندی که می تواند به اینترنت متصل شود، باید چند قدم برای محافظت از خود بردارید.

مشکل دوربین های هوشمند چیست؟

به طور بالقوه می‌توان به تصاویر دوربین‌های هوشمند توسط کاربران غیرمجاز دسترسی پیدا کرد و حریم خصوصی ما را به خطر انداخت. این امکان پذیر است زیرا دوربین های هوشمند اغلب به گونه ای پیکربندی می شوند که بتوانید در زمانی که خارج از خانه هستید به آنها دسترسی داشته باشید.

مشکل به این دلیل است که برخی از دوربین‌ها با رمز عبور پیش‌فرض تعیین‌شده توسط سازنده ارسال می‌شوند که اغلب قابل پیش‌بینی یا شناخته شده است (مثلاً 012345). مجرمان سایبری می توانند از این رمزهای عبور شناخته شده برای دسترسی از راه دور به دوربین و مشاهده فیلم ها یا تصاویر زنده در خانه شما استفاده کنند.

دوربین‌های هوشمند ناامن را می‌توان با استفاده از ابزارهای جستجوی آنلاین به راحتی پیدا کرد و به آنها متصل شد.

همه چیز در مورد خانه هوشمند وایرلس یا بیسیم

همه چیز در مورد خانه هوشمند وایرلس و بیسیم

خانه هوشمند وایرلس یا بیسیم ، کنترل خودکار دستگاه‌ها و لوازم الکترونیکی خانگی متصل به اینترنت است. این امکان را به شما می‌دهد تا برنامه‌های زمانی سفارشی ...

ویژگی ها و مزایای دوربین هوشمند

به غیر از ضبط فیلم در حین وقوع، در اینجا سایر ویژگی های دوربین هوشمند وجود دارد:

1- فناوری تشخیص چهره

تشخیص چهره

تشخیص چهره

توانایی دوربین هوشمند در تشخیص چهره یکی از مهمترین مزایای نصب این نوع سیستم امنیت سایبری است. با استفاده از این ابزار، می‌توانید مطمئن شوید که فقط با آپلود کردن عکس‌های خانواده و دوستان خود یا برچسب‌گذاری آن‌ها به‌عنوان غیر مشکوک در فیلم، هشدارهایی برای تهدیدهای واقعی دریافت می‌کنید. می توانید هشدارها را برای عزیزان و حیوانات خانگی خود سفارشی کنید تا با اعلان ها بمباران نشوید.

2- GPS 

gps

gps

سیستم موقعیت‌یابی جهانی (GPS) و ویژگی‌های حصار جغرافیایی به‌طور خودکار دوربین هوشمند شما را در حالی که صبح‌ها با عجله از در بیرون می‌روید، روشن می‌کنند. برعکس، همچنین هنگامی که شما در نزدیکی هستید سیستم را خلع سلاح می کند تا بدون نیاز به نصب دستی هر بار برای ورود به خانه خود آماده شوید.

3- ارتباطات

علاوه بر ثبت تصاویر، دوربین‌های هوشمند به سیستم‌های مانیتورینگ صوتی نیز مجهز هستند که به شما امکان می‌دهند به مکالمات گوش دهید یا مراقب سایر نویزهای مشکوک در منطقه خانه خود باشید. اگر متوجه شدید که چیزی شیطانی در محدوده اموال شما در حال دمیدن است، می توانید با صحبت با دزدها و دور زدن آنها به صورت شفاهی آنها را غافلگیر کنید تا فکر کنند شما در خانه خود هستید.

معرفی انواع خانه هوشمند + مزایای آن

معرفی انواع خانه هوشمند و معرفی مزایای آن

خانه های هوشمند را میتوان به دسته بندی های متفاوتی تقسیم بندی کرد و در مقاله مربوط به ان شما اشنایی کاملی با انواع خانه هوشمند بدست می اورید و همچنین به مزایای هر یک اشاره کرده ایم ...

4- تشخیص حرکت

تشخیص حرکت

تشخیص حرکت

این دستگاه ها مجهز به حسگرهایی هستند که حرکت را تشخیص داده و به طور خودکار به سمت منبع حرکت حرکت می کنند. سپس با ویژگی Face Tag کار می کند تا تشخیص دهد که آیا فرد بیرون دوست یا دشمن است و از طریق برنامه تلفن هوشمند شما را از حضور او آگاه می کند. همچنین دارای دید در شب است تا اطمینان حاصل شود که خانه شما 24/7 محافظت می شود زیرا برخی از سارقان عصرها در حالی که شما در خواب هستید حمله می کنند.

5- طراحی بی سیم

همانطور که در بالا ذکر شد، اکثر دوربین های امنیتی موجود در بازار امروزه به صورت پلاگین و بازی هستند. این طراحی بی سیم نیاز به متخصصین در نصب سیستم را بی نیاز می کند. فقط باید برنامه را نصب کنید و دوربین هوشمند خود را به یکدیگر متصل کنید. این ویژگی مفید به شما این امکان را می دهد که دوربین را در هر مکانی که می خواهید نصب کنید، چه در داخل خانه و چه در خارج از منزل.

6- مشاهده از راه دور در زمان واقعی و نظارت تلفن همراه

مشاهده از راه دور

مشاهده از راه دور

تا زمانی که اتصال به اینترنت وجود دارد، این گزینه را دارید که فیلم را به صورت زنده از تلفن خود پخش کنید. اگر احساس می‌کنید در یک زمان خاص از روز اتفاقی در حال وقوع است و می‌خواهید مجرمان را دستگیر کنید، این ویژگی نظارت تلفن همراه ایده‌آل است.

7- ذخیره سازی ابری

لازم نیست نگران باشید که فیلم به دلیل فضای ذخیره سازی ابری، تمام فضای گوشی هوشمند شما را اشغال کند. ویدیوهای دوربین هوشمند شما فوراً در حساب کاربری شما در فضای ابری آپلود می شود. شما می توانید داده ها را در هر زمان و هر مکان بازیابی کنید.

8- ذخیره سازی داخلی و باتری

در هنگام قطع برق، همچنان می توانید مطمئن باشید که دوربین هوشمند شما به درستی کار می کند زیرا مجهز به حافظه داخلی و باتری است. این ویژگی به شما اطمینان می دهد که پس از روشن شدن برق و آپلود فیلم در فضای ابری، همچنان می توانید به داده ها دسترسی داشته باشید.

9- قابلیت دید در شب دوربین مدار بسته

دید در شب

دید در شب

بسیاری از دوربین های هوشمند دارای قابلیت دید در شب هستند که به شما این امکان را می دهد تا خانه خود را در شرایط کم نور نظارت کنید و همچنان می توانید فیلم های ویدیویی با کیفیت فول اچ دی را ضبط کنید.

10- صدای دو طرفه

دوربین‌های هوشمند همچنین دارای ویژگی صوتی دو طرفه هستند که به این معنی است که می‌توانید با هر کسی در آن طرف دوربین ارتباط برقرار کنید. این ویژگی به ویژه برای صحبت با افراد تحویل دهنده یا هشدار دادن به مزاحمان احتمالی مفید است.

مزایای دوربین های هوشمند برای امنیت خانه

افزایش امنیت: دوربین های هوشمند یک راه عالی برای افزایش امنیت خانه شما هستند. آن‌ها فیلم‌های لحظه‌ای از دارایی‌تان را در اختیار شما قرار می‌دهند و می‌توانند در صورت وجود هرگونه فعالیت مشکوک به شما هشدار دهند.
نظارت از راه دور: دوربین های هوشمند از راه دور قابل دسترسی هستند، به این معنی که می توانید خانه خود را از هر نقطه ای از جهان با استفاده از تلفن هوشمند یا تبلت خود نظارت کنید.
گردآوری شواهد: دوربین های هوشمند فیلم با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهند که می تواند در صورت سرقت یا سرقت به عنوان مدرک مورد استفاده قرار گیرد.
مقرون به صرفه: دوربین های هوشمند یک راه مقرون به صرفه برای افزایش امنیت خانه شما هستند. نصب و نگهداری آنها آسان است و به سخت افزار یا سیم کشی اضافی نیاز ندارند.
آرامش ذهنی: دانستن اینکه شما دارای یک لایه امنیتی اضافی هستید می تواند زمانی که از خانه دور هستید به شما آرامش دهد. دوربین های هوشمند این اطمینان را به شما می دهند که خانه و عزیزانتان ایمن هستند.

انتخاب دوربین هوشمند مناسب برای خانه

هنگام انتخاب دوربین هوشمند برای خانه خود، عوامل مختلفی را باید در نظر بگیرید، از جمله:

وضوح: به دنبال دوربینی با سنسور تصویر با وضوح بالا برای فیلمبرداری واضح باشید.
میدان دید: دوربینی با لنز زاویه باز انتخاب کنید تا ناحیه بیشتری را پوشش دهد.
قابلیت اتصال: مطمئن شوید که دوربین می تواند برای دسترسی از راه دور به شبکه Wi-Fi خانگی شما متصل شود.
منبع تغذیه: دوربینی را انتخاب کنید که به راحتی از طریق باتری یا پریز برق می‌توان آن را روشن کرد.
یکپارچه سازی: دوربینی را در نظر بگیرید که می تواند برای راحتی بیشتر با سایر دستگاه های خانه هوشمند ادغام شود.

دیدگاهتان را بنویسید