خانه هوشمند

8 راه برای محافظت از خانه هوشمند در برابر هکرها

8 راه برای محافظت از خانه هوشمند در برابر هکرها

خانه های هوشمند راحتی و امنیت را به همراه دارند. در اینجا کارهایی است که می‌توانید انجام دهید تا هکرها نتوانند کنترل بلندگوی هوشمند، ترموستات، زنگ در و سایر دستگاه‌های متصل شما را در دست بگیرند.

وقتی ممکن است دوربین‌ها برای جاسوسی از ما هک شوند، میکروفون‌ها با لیزر دستکاری شوند، و کل سیستم‌های امنیتی توسط یک دوشاخه هوشمند به خطر بیفتند، اگر در مورد اتصال خانه خود به اینترنت احساس خطر میکنید، قابل درک است.

با این حال، نیازی به اجتناب کامل از مزایای دستگاه های هوشمند خانه وجود ندارد. ترفند این است که خطرات را درک کنید و از ویژگی های امنیتی موجود استفاده کنید. چه شبکه کاملی از لوازم آشپزخانه هوشمند دارید و چه یک دستیار صوتی، این مراحل را دنبال کنید تا مطمئن شوید که هیچ کس با وسایل شما مشکلی ندارد و نمیتواند آن ها را هک کند.

1- آنچه را که واقعاً نیاز دارید در نظر بگیرید

قبل از عجله برای خرید یک بلندگو، ترموستات یا زنگ ویدیویی هوشمند، سطح راحتی خود را در مورد تعادل راحتی با امنیت و حریم خصوصی ارزیابی کنید. یک دوربین امنیتی ممکن است محافظت ارائه دهد، اما آیا با آپلود فیلم در اینترنت مشکلی ندارید؟ دستیار صوتی مانند الکسا هرگز نمی خوابد و همیشه به دستورات شما گوش می دهد. آیا این ترسناک است یا یک مزیت؟ بفهمید که از یک خانه هوشمند به چه چیزی نیاز دارید، و جایی که حریم خصوصی بر راحتی شما برتری دارد.

2- شبکه Wi-Fi خود را ایمن کنید

اکثر روترها از یک SSID مخصوص مدل استفاده می کنند و یا ایمن نیستند یا از یک رمز عبور عمومی مانند “admin” استفاده می کنند، که دسترسی هکرها به وای فای خانگی شما را آسان می کند و دستگاه های خانه هوشمند متصل شما را جستجو می کند.

شبکه وای فای خود را ایمن کنید

شبکه وای فای خود را ایمن کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که شبکه Wi-Fi خود را با یک رمز عبور قوی ایمن کنید. نحوه انجام این کار بر اساس دستگاه کمی متفاوت است، اما اصول اولیه یکسان است. در اینجا نحوه شروع به کار آمده است. اگر روتر شما اجازه می دهد، به تغییر SSID نیز فکر کنید، که فقط نام شبکه Wi-Fi شما است (به عنوان مثال PCMag_Home).

وقتی آنجا هستید، مطمئن شوید که از بالاترین پروتکل امنیتی ممکن استفاده می کنید. در بیشتر موارد، WPA2 بهترین گزینه برای شما خواهد بود، اما روترهای جدیدتر استاندارد برتر WPA3 را در دسترس خواهند داشت.

3- سیستم عامل را به روز کنید

سیستم عامل نرم‌افزار سطح پایینی است که روتر و سایر ابزارهای اینترنت اشیا (IoT) شما را نیرو می‌دهد. برای تغییر رمز عبور و پیکربندی تنظیمات مختلف می توانید به سیستم عامل روتر خود دسترسی داشته باشید.

شرکت‌ها رفع اشکال و ویژگی‌های جدید را از طریق اینترنت برای دستگاه‌های متصل مختلف ارائه می‌کنند، و بسیاری از آن‌ها به‌طور خودکار هنگام اتصال به Wi-Fi به‌روزرسانی می‌شوند. ثبت دستگاه هوشمند خود در سازنده ممکن است به اطمینان حاصل شود که این به‌روزرسانی‌ها به ابزارک‌های شما می‌رسند.

با این حال، هنوز دستگاه‌های زیادی وجود دارند که دارندگان آن‌ها را ملزم می‌کنند تا دکمه به‌روزرسانی را برای آخرین ویژگی‌ها و وصله‌های امنیتی انتخاب کنند. اینها را نادیده نگیرید؛ اجرای نسخه های سیستم عامل قدیمی می تواند دستگاه شما را در برابر هکرهایی آسیب پذیر کند که به دنبال سوء استفاده از نقص های اصلاح نشده هستند.

دستگاه خود را برای ارتقاء خودکار پیکربندی کنید. اگر مایلید خطر احتمالی مربوط به بارگیری خودکار از سرورهای شخص ثالث را بپذیرید. در غیر این صورت، بهترین شرط شما این است که یک یادآوری تنظیم کنید تا به طور منظم بهبودها را بررسی کنید. Amazon، Arlo، Google، Ring، Wyze و دیگران جزئیاتی در مورد نحوه بررسی و به روز رسانی سیستم عامل شما ارائه می دهند.

4- روترهای قدیمی را جایگزین کنید

به احتمال زیاد در چند سال گذشته گوشی یا لپ تاپ جدیدی خریده اید. اما در مورد روتر شما چطور؟ آیا مدت زیادی است که گرد و غبار را روی قفسه جمع می کند؟ اگر عملکرد اینترنت شما هنوز آسیب نبیند، مطمئناً امنیت دستگاه‌های متصل شما آسیب نمی‌بیند. روتر قدیمی به معنای پروتکل های امنیتی قدیمی و نقطه دسترسی آسان تر برای بازیگران بد است.

اگر به یک روتر جدید نیاز دارید، جدیدترین استاندارد اینترنت خانگی Wi-Fi 7 است. برخی از برندها شروع به عرضه روترهای جدید Wi-Fi 7 کرده اند. در حالی که منتظر گزینه های بیشتری هستید تا به قفسه ها برسد، نگاهی به جمع بندی بهترین روترهای بی سیم، روترهای بازی و شبکه های مش Wi-Fi بیندازید.

5- رمزهای عبور حساب خود را مدیریت کنید

با ایمن شدن شبکه Wi-Fi، زمان محافظت از دستگاه‌ها و سرویس‌هایی است که به آن متصل می‌شوند. بسیاری از دستگاه‌های هوشمند از طریق یک برنامه تلفن همراه کنترل می‌شوند و باید برای هر یک حساب کاربری ایجاد کنید.

استفاده از رمز عبور یکسان برای همه چیز راحت است، اما یک کابوس امنیتی است. اگر یکی از آن حساب‌ها نقض شود و رمز عبور فاش شود، هکرها به طور بالقوه کلید همه حساب‌های دیگری را که در آن از آن رمز عبور استفاده کرده‌اید، دارند. در عوض، یک رمز عبور منحصر به فرد ایجاد کنید که بتوانید به خاطر بسپارید، اما دیگران حدس نمی زنند. ممکن است بخواهید از یک تولید کننده رمز تصادفی برای تولید کدهایی که حدس زدن آنها سخت است و یک مدیر رمز عبور برای به خاطر سپردن همه آنها برای شما استفاده کنید.

6- احراز هویت چند مرحله ای را فعال کنید

رمزهای عبور قوی یک چیز است. اما می‌توانید با فعال کردن احراز هویت چند مرحله ای(MFA) در سرویس‌های پشتیبانی‌شده، قدمی فراتر بردارید. بنابراین، حتی اگر یک هکر رمز عبور شما را به دست آورد، نمی‌تواند بدون نوع دیگری از احراز هویت وارد حساب شما شود.

اهراز هویت چند مرحله ای

اهراز هویت چند مرحله ای

به تنظیمات امنیتی حساب‌هایی که می‌خواهید محافظت کنید بروید و با اتصال سرویس به یک برنامه احراز هویت مانند Google Authenticator یا Authy شروع به کار کنید (احراز هویت مبتنی بر پیامک نیز یک گزینه است، اگرچه معمولاً نسبت به برنامه احراز هویت کمتر ایمن است. ). اکنون، وقتی وارد سیستم می‌شوید، آن حساب‌ها به رمز عبور شما، به‌علاوه شکل دوم احراز هویت، مانند کد شش رقمی تولید شده توسط احراز هویت منتخب، نیاز خواهند داشت.

بسیاری از دستگاه های خانه هوشمند از MFA پشتیبانی می کنند، از جمله Amazon Echo، Arlo، Google Nest، Ring و غیره. راهنمای ما را بخوانید تا بدانید کدام پلتفرم آن را ارائه می‌کند و چگونه آن را تنظیم کنید.

7- شبکه را تقسیم کنید

یک هشدار FBI در سال 2019 پیشنهاد کرد که “یخچال و لپ‌تاپ شما نباید در یک شبکه باشند. خصوصی‌ترین و حساس‌ترین داده‌های خود را در یک سیستم جداگانه از سایر دستگاه‌های IoT خود نگه دارید.” به هر حال، هکرها علاقه ای ندارند که آیا ماست یونانی شما کم شده است یا خیر. یخچال ناامن فقط یک نقطه دسترسی برای نفوذ به شبکه بی سیم شما برای سرقت اطلاعات از لپ تاپ یا تلفن شما است.

با قرار دادن وسایل خود در چندین شبکه از این امر جلوگیری کنید. اکثر روترها اجازه ایجاد یک شبکه مهمان ثانویه را می دهند که می تواند برای آن ابزارهای خانه هوشمند نیز استفاده شود. این نه تنها پهنای باند را برای مرور و پخش جریانی آزاد می کند، بلکه به طور بالقوه می تواند دستگاه های IoT را از داده هایی که می خواهید محافظت کنید جدا کند. اگر هک شوید، هر بدافزاری که ابزار خانه هوشمند شما را آلوده کند، بعید است که باعث پرش و فاسد دیگران در شبکه اصلی شما شود.

8- شبکه خود را نظارت کنید

اگر همچنان نگران امنیت شبکه هستید، می توانید به صورت دستی افرادی را که در وای فای شما هستند، نظارت کنید. به عنوان مثال، برنامه Wireless Network Watcher، هر دستگاهی را که از طریق روتر شما متصل است را نشان می دهد، بنابراین می توانید آنها را با ابزارهای متعلق به خود بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید